Otrzymałeś SMS z informacją o blokadzie konta i konieczności uiszczenia brakującej opłaty?
W ostatnich dniach oszuści polują na klientów firm kurierskich, telekomunikacyjnych, serwisów ogłoszeniowych i aukcyjnych. Wysyłają SMS-y, w których podszywają się pod znane, budzące zaufanie marki i – pod pretekstem rzekomo nieopłaconych drobnych kwot – próbują wyłudzać dane. A te, w skrajnych przypadkach, mogą posłużyć do zalogowania się i wyczyszczenia konta bankowego. Otrzymujemy sygnały od naszych klientów, że oni również otrzymali SMS wskazujący na to, że trzeba uiścić opłatę, żeby odblokować konto w Otodom.
Otodom nigdy nie wysyła takich SMS, więc zalecamy nie odpowiadać na wiadomość i również nie przechodzić do strony podanej w treści tej wiadomości.
Wspomniane wyżej SMS mogą prowadzić do tego, że klient w nieświadomy sposób na fałszywej stronie banku poda dane logowania do konta bankowego, a w ten sposób może dalej stracić pieniądze.
Co zrobić w takiej sytuacji?
- Jeśli otrzymałeś link do płatności, zwróć uwagę, do jakiej strony przekierowuje – zawsze sprawdź adres www strony i certyfikat widoczny w pasku adresu w przeglądarce. Masz wątpliwości? Wyślij nam jej adres lub zrzut z ekranu!
- Jeśli nieopatrznie próbowałeś się zalogować i w ten sposób udostępniłeś dane logowania – jak najszybciej zmień hasło dostępu, sprawdź listę zaufanych odbiorców na swoim koncie (mogą tam pojawić się nowe pozycje, dodane przez oszusta) i niezwłocznie skontaktuj się ze swoim bankiem. Koniecznie zgłoś również oszustwo na Policję!