Chcesz wiedzieć, jakie cenne informacje zawierają statystyki?
Statystyki pokazują dane, które mogą być dla Ciebie pomocne w monitorowaniu i zarządzaniu ofertami czy planowaniu promowań. Poniżej znajdziesz opisy kilku parametrów*, których będziemy używać, prezentując statystyki na Twoim panelu klienta. Są to:
Zasięg - sumuje ile razy Twoja oferta znajdowała się na stronie wyników wyszukiwania, na której przebywał poszukujący. Zasięg nie jest tym samym, co ilość wyświetleń oferty, ale to równie ważny parametr. Dzięki niemu wiesz, jak często Twoja oferta miała szansę na wyświetlenie.
W przypadku aplikacji, która nie ma podziału na strony wyników wyszukiwania, a wyniki wyświetlane są na jednej ciągłej liście, zasięg odnotujemy gdy poszukujący dotrze na liście do miniatury Twojej oferty.
Wyświetlenia - to łączna liczba wyświetleń strony Twojego ogłoszenia, a więc suma wejść na konkretną ofertę. To bardzo ważna informacja, która pomoże Ci zdecydować czy należy podjąć dodatkowe działania względem ogłoszenia, które poprawią ten wynik.
Odwiedzający - to liczba unikalnych poszukujących, którzy wyświetlili Twoje ogłoszenie. Zliczamy ich na podstawie danych urządzenia, więc to informacja ile osób zainteresowała Twoja oferta, ile konkretnych osób ją wyświetliło.
Wiadomości - to łączna liczba wiadomości, które zostały wysłane do danego ogłoszenia.
Odsłony telefonów - to łączna liczba odsłonięć Twojego numeru telefonu przez osoby poszukujące. Numer kontaktowy jest zawsze zamieszczony przy ogłoszeniu i częściowo przykryty - zliczamy więc ile razy osoby poszukujące po wyświetleniu ogłoszenia kliknęły przycisk Pokaż numer.
* Wszystkie te parametry są mierzone na podstawie danych wyświetleń ze strony Otodom (wersji na komputer i urządzenia mobilne) oraz naszej aplikacji.
Dlaczego zasięg jest większy od liczby wyświetleń?
Są dwie możliwości. Poszukujący, przeglądając stronę wyników, na której znajduje się Twoje ogłoszenie, nie dotarł do miniatury Twojej oferty. Oferta była zbyt daleko na liście wyszukiwania, na której był poszukujący, zrezygnował on z dalszego przeglądania wyników.
Możliwe też, że poszukujący zobaczył Twoją ofertę na stronie wyników wyszukiwania, na której przebywał, ale z jakichś powodów jej nie wyświetlił, pominął miniaturę Twojego ogłoszenia.
Jak zwiększyć liczbę wyświetleń i zapytań?
Przede wszystkim skoncentruj się na tym, na co masz wpływ. Zadbaj o tytuł i zdjęcia w ofercie - są widoczne dla poszukujących jako pierwsze. Postaraj się, by zdjęcia były dobrej jakości i dobrze prezentowały nieruchomość. Niech zdjęcie główne i tytuł będą zachęcające.
Zadbaj też o ogólną jakość oferty, zamieść ciekawy opis, uzupełnij dane dotyczące nieruchomości, podaj dokładną lokalizację - gdy czegoś w tych elementach brakuje, osoby poszukujące mogą zrezygnować z kontaktu z Twoim biurem. Zniechęcająca jest np. ściana tekstu, ciemne zdjęcia, niejasno opisane koszty, inna lokalizacja w treści i w danych ogłoszenia. Sprawdź, jak możesz zwiększyć skuteczność swoich ogłoszeń.
Jeśli Twoja oferta znajduje się na dalszych stronach wyszukiwania, istnieje ryzyko, że osoby poszukujące po prostu do niego nie dotrą. Rozwiązaniem jest w tej sytuacji wypromowanie ogłoszenia. Możesz na przykład jednorazowo podbić ofertę na liście wyszukiwania czy dodać je do puli promowanych opcją TOP ogłoszeń. Sprawdź wszystkie dostępne promowania i pakiety.
Zobacz też:
Jak wyświetlić statystyki swojego konta.
Jak wyświetlić statystyki dla ogłoszenia.
Dostępne promowania i pakiety promowań.
Jak zwiększyć skuteczność ogłoszeń.
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.