Dodając ogłoszenie do serwisu, zobaczysz na nim domyślnie ustawione automatyczne odnawianie - możesz je wyłączyć od razu lub później, już w trakcie emisji oferty. Zielony suwak oznacza, że opcja autoodnawiania, a więc przedłużanie oferty co 30 dni jest włączone. Ciemny suwak (granatowy/czarny) oznacza, że autoodnawianie na tej ofercie jest wyłączone.
Jak wyłączyć autoodnawianie oferty?
Możesz to zrobić bezpośrednio na liście swoich ogłoszeń klikając przycisk Wyłącz autoodnawianie
lub wybierając na ofercie przycisk Promuj i przesuwając suwak:
Ważne! Możesz też wyłączyć autoodnawianie zbiorczo. Zaznacz oferty, na których chcesz wyłączyć tę opcję i wybierz nad nimi Wyłącz autoodnawianie:
Jak włączyć autoodnawianie oferty?
Jeśli chcesz, by Twoja oferta przedłużała się automatycznie co 30 dni, możesz ustawić na niej automatyczne odnawianie. Jest to możliwe w zakładce Ogłoszenia, następnie Włącz autoodnawianie na karcie każdej oferty:
Możesz uruchomić je też po kliknięciu przycisku Promuj pod ogłoszeniem. Nad listą dostępnych promowań zobaczysz suwak, który umożliwi ustawienie, by oferta przedłużała się domyślnie co 30 dni.
Jak zobaczyć, na których ofertach jest włączone autoodnawianie?
Możesz przefiltrować w swoim panelu oferty, na których zaznaczone jest takie automatyczne odnawianie. W zakładce Ogłoszenia wybierz oznaczenie Pokaż filtry, ustaw w polu Autoodnawianie odpowiednią wartość i kliknij przycisk Filtruj. Pokażemy oferty z tym oznaczeniem.
W ten sposób będzie możliwa kontrola i łatwiejsze wyłączenie tej opcji, jeśli nie będzie już potrzebna. Możesz też wyłączyć autoodnawianie oferty klikając pod nią przycisk Promuj.
Ważne! Oferty przewidziane do przedłużenia w bieżącym okresie rozliczeniowym możesz także sprawdzić za pomocą zakładki Podsumowanie. Pokazujemy w niej wykorzystane już wystawienia oraz ilość ofert przewidzianych do przedłużenia w trwającym okresie rozliczeniowym.
Co zrobić, jeśli promowanie jest dłuższe niż emisja oferty?
Jeśli promowanie jest dłuższe niż czas emisji oferty, to przy próbie włączenia takiego promowania autoodnawianie zostanie na niej włączone automatycznie (zobaczysz, że suwak zmienia się na zielony) i pokażemy komunikat jak poniżej:
Jest to konieczne, by promowanie mogło zostać zrealizowane w całości (np. OLX potrzebuje pełnych 30 dni emisji, a Megapodbicie łącznie potrzebuje 5 dni emisji do pełnej realizacji) - zaznaczenie opcji autoodnawiania sprawia, że promowanie można uruchomić.
Co ważne, wystawienie za przedłużenie oferty odnotujemy dopiero w momencie, gdy faktycznie dojdzie do jego przedłużenia.
Przykład: na Twoim ogłoszeniu zostało jeszcze 10 dni emisji, a chcesz je wysłać do serwisu OLX, które działa przez 30 dni. Konieczne jest więc przedłużenie oferty, aby zapewnić jej pozostałe dni emisji.
Gdy zaznaczysz automatyczne odnawianie ogłoszenia, będzie możliwe uruchomienie promowania. Oferta zgodnie z tym oznaczeniem po upływie 10 dni (jakie zostały na ogłoszeniu) ulegnie przedłużeniu na 30 dni. Wtedy też za to przedłużenie odnotujemy wystawienie.
Co zrobić, jeśli nie mogę użyć suwaka?
Oznacza to, że wysyłasz swoje ogłoszenie za pomocą eksportu z programu CRM. Takie oferty nie wymagają dodatkowych ustawień. Oferty z programu są już automatycznie przedłużane co 30 dni. Pamiętaj, że wszelkie działania, a więc edycja, wznowienie czy zakończenie ogłoszeń wysłanych z programu powinna odbywać się za pomocą wysyłanych eksportów.
---
Zobacz także:
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.